4 utrolige miniband-øvelser som gir deg fin rumpe!

bloggen_forside

Kjøp X-life Minibands v2 her!
ichristinesunivers.blogg.no / @christinesunivers

Hvem ønsker vel ikke å ha ei rumpe man er fornøyd med? Hvordan den perfekte rumpa ser ut vil variere stort alt etter hvem man spør, men likevel er det et par ting man kan gjøre for å sikre seg at man er på riktig vei. Det ene er å spise sunt og holde kroppsfettet unna, og det andre er å trene rumpa skikkelig. Disse fire øvelsene er helt KILLER og vil garantert gi rumpa di et skikkelig løft. Gjennomfør tre – fire runder med 6 – 12 repetisjoner på øvelsene under, med ca. to minutter hvile mellom rundene. Dette gjør du minst to ganger i uka, og om du ikke gjør så mye annen trening tåler du fint tre – fire etter et par uker. Bruk det minibandet som gir deg stor nok motstand til at du ikke klarer stort mer enn 12 repetisjoner med god teknikk. Legg på litt vekt om nødvendig.

Knebøy

blogg_kneboy

ichristinesunivers.blogg.no / @christinesunivers

Rumpemuskulaturen har litt forskjellige funksjoner, og en av dem er å strekke ut hofta. I tillegg har muskulaturen mulighet til å rotere føttene utover. Så hvorfor ikke bare kombinere de to i en helt awesome øvelse? Plasser et miniband på lårene rett over knærne. Stå med hoftebreddes avstand eller litt bredere, og roter føttene litt utover. Gå deretter ned i en så dyp knebøy du klarer uten å få krum rygg, og press samtidig knærne utover under hele bevegelsen. Sett deg bakover når du går ned for å få ekstra kontakt med rumpa. Knip rumpa godt sammen på toppen før du tar en ny repetisjon.

Sidegange

bloggen_sidegange

ichristinesunivers.blogg.no / @christinesunivers

Rumpemuskulaturen er også i stand til å løfte foten ut til siden og opp, og det skal vi utnytte i denne øvelsen. Plasser minibandet over anklene og start med samlede bein. Er det for tungt velger du et lettere miniband eller flytter minibandet oppover. Tærne skal ikke peke rett ut til siden, men helst framover eller noe skrått under hele øvelsen. Du skal deretter gå fra side til side. Gå noen steg den ene veien og så noen tilbake. Gjør like mange steg på hver side, og hvert steg telles som en repetisjon. Ta store skritt og ikke la føttene subbe langs bakken – her er det rumpa som skal jobbe for å holde igjen!

Kickback

bloggen_kickback

ichristinesunivers.blogg.no / @christinesunivers

I denne øvelsen skal du stå med en fot litt framfor den andre, og med et miniband rundt anklene. Hold deg gjerne fast i noe slik at du har bedre balanse, da er det nemlig lettere å utvikle kraft fra rumpemuskulaturen. Bøy det fremste beinet litt for bedre balanse. Det bakerste skal være strakt under hele øvelsen. La hælen gå mot taket, og ikke len deg langt framover for å løfte foten høyere. Det eneste som betyr noe i denne øvelsen er at du virkelig aktiverer rumpa, står oppreist og strammer kjernemuskulaturen når du presser hælen mot taket. Det er ikke viktig å løfte beinet superhøyt. Gjør like mange repetisjoner på hvert bein.

Glute Bridge

bloggen_hipthrust

Øvelsen kan gjennomføres på ett bein om du har virkelig god kontroll
ichristinesunivers.blogg.no / @christinesunivers

Legg deg på ryggen og plasser et miniband rett over knærne. Hele fotsålen skal være i bakken og føttene skal være så nær rumpa at leggene dine er vertikale på toppen av bevegelsen, men ikke noe nærmere enn dette. Føttene skal ha ca. hoftebreddes avstand og du kan velge å ha hele armen i bakken eller kun overarmene for å gjøre det vanskeligere. Press knærne utover og løft hofta så høyt du kan. Klem rumpeballene sammen på toppen av bevegelsen og hold et par sekunder mellom hver repetisjon.

Disse øvelsene vil garantert løfte stjerten din – og X-life Minibands v2 kjøper du her!

Ikke glem å dele artikkelen med noen som trenger et spark bak 🙂

MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV FOR FLERE NYTTIGE TIPS OG GODE TILBUD RETT TIL DIN INNBOKS!



Hvis du melder deg på vårt nyhetsbrev får du disse tipsene rett til din e-postadresse! Du får også gode og eksklusive tilbud fra vår nettbutikk. Du kan melde deg av når du vil, og vi deler aldri din e-postadresse med noen andre.


X-life Team

X-life Team

Teamet kommer her på bloggen med produktomtaler, anbefalinger og informasjon for å gjøre det lettere for deg som kunde!

Trening