Aktiver rumpa med minibands!

Minibands er en av de tingene jeg aldri glemmer å ta med meg på trening, jeg bruker de så og si hver dag. Strikker er et fantastisk redskap for å styrke og aktivere musklene i hofte og rumpa som oppvarming, og for å effektivisere øvelser som Hip thrust og Goblet squats. Jo bedre kontakt med musklene, jo mer effektiv vil øvelsen være og jo fortere vil du se resultater! 😀

Pictures41

Her gjør jeg Glute bridge og Goblet squat mens jeg presser knærne ut som gjør at rumpemusklene må jobbe enda hardere (and that`s good 😉 )!

De er ideelle å bruke i aktiveringsøvelser hvor du beveger deg sideveis eller diagonalt. Jeg lover at du vil få mye bedre kontakt med rumpemusklene under treningen om du gjør dette først!

Pictures40

Better bodies genser –  Dcore tights

Det er forresten også lettvint å benytte seg av minibands til skulderstabilisering. Dette er veldig viktig, men det blir dessverre ofte glemt!

Pictures37

Minibands finner du HER

Prøv det og se hva du synes! 😉

MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV FOR FLERE NYTTIGE TIPS OG GODE TILBUD RETT TIL DIN INNBOKS!



Hvis du melder deg på vårt nyhetsbrev får du disse tipsene rett til din e-postadresse! Du får også gode og eksklusive tilbud fra vår nettbutikk. Du kan melde deg av når du vil, og vi deler aldri din e-postadresse med noen andre.


Mai Linn Michalsen

Mai Linn Michalsen har en bachelorgrad i Sport & Exercise Science fra Middlesex University i London og er sertifisert personlig trener gjennom Akademiet for Personlig Trening (AFPT). Hun har vært aktiv som danser fra barneårene, men hovedinteressen ligger nå på styrketrening.

Trening