Dette er løpeskoene med perfekt passform

 

1

 

Nyheten Zpump fra Reebok er en super løpesko for deg som er ute etter en sko som i tillegg til god demping, også sitter som et skudd rundt foten. Den bruker nemlig et helt nytt system som pumper opp skoen så den sitter perfekt etter din fot.

Skoen pumpes opp på siden for en perfekt passform slik at føttene sitter som støpt i skoen under løpeturen. Skoen er godt dempet med sitt drop på 10mm, og er utrolig lett med sine 232 gram. Den passer også fint på fritiden for de som ønsker en god sko å gå med i det daglige.

 

Zpump3

Viktig: Trykk ut luften innen du begynner å pumpe for å få pumpet opp skoen på riktig måte for å kjenne effekten! Husk å trykke inn neglen ordentlig i ventilen for å høre at luften går ut.

 

Hvorfor er det viktig med gode løpesko:

 

Er det viktig med gode løpesko? Ja, spesielt for deg som er nybegynner ettersom man da ikke er vant til støtet og belastningen ved løping. I tillegg er ikke musklene og leddene sterke nok enda. Derfor er det svært viktig med en sko med god demping, og god beskyttelse.

Demping er der fordi løping og annen vektbærende aktivitet tilfører stor belastning på hofter, knær og ankler. Disse skoene vil altså begrense støtene som kroppen utsettes for under treningen, påføre mindre slitasje, og rett og slett gi deg en bedre opplevelse av løpingen.

 

4 (1)

Tips: Bruk et skojern for lettere å få på deg skoene, da de kan føles litt stramme å få på (dette for at de skal sitte best mulig på under treningen).

 

Selv foretrekker jeg intervalltrening fremfor langkjøring og denne skoen kan definitivt brukes til begge deler. Skoen sitter så godt at den ikke sklir rundt på foten selv når du sprinter. Prøv en av mine favorittmetoder; 4×4 intervaller.

4×4 intervalløkt
4×4 er en intervalløkt hvor du har 4 arbeidsperioder på 4 minutter. Varm godt opp med rolig jogg i 10-15 minutter før du starter på første 4-minutters drag. Du skal løpe så fort at du ligger på melkesyreterskel. Deretter følger 2-3 minutter “pause” (gange/rolig jogg) mellom dragene. Selv om du er sliten er det viktig at du holder deg i gang hele tiden. Det vil gjøre det lettere å holde tempoet oppe i alle de 4 dragene. Avslutt hele økta med rolig jogg i 10-15 minutter.

 

Prøv deg fram med både lengre og kortere løpeturer, disse skoene vil definitivt gjøre opplevelsen bedre. Skoene finner du HER!

MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV FOR FLERE NYTTIGE TIPS OG GODE TILBUD RETT TIL DIN INNBOKS!



Hvis du melder deg på vårt nyhetsbrev får du disse tipsene rett til din e-postadresse! Du får også gode og eksklusive tilbud fra vår nettbutikk. Du kan melde deg av når du vil, og vi deler aldri din e-postadresse med noen andre.


Mai Linn Michalsen

Mai Linn Michalsen har en bachelorgrad i Sport & Exercise Science fra Middlesex University i London og er sertifisert personlig trener gjennom Akademiet for Personlig Trening (AFPT). Hun har vært aktiv som danser fra barneårene, men hovedinteressen ligger nå på styrketrening.

Kjøpsguide