Gi fettforbrenningen og rumpa et boost!

Til nå har nok de fleste fått med seg hvor utrolig effektivt intervaller kan være, både for å få opp kondisen og for å gi fettforbrenningen et boost. Her kan du forbrenne mange kalorier på relativt kort tid, så lenge du virkelig tar i hardt!

Pictures76

2xu tightsen holder seg på plass under høyintensiv trening, du finner den HER!

Når du utfører intervalltrening er meningen å veksle mellom perioder med lav og høy treningsintensitet. Her kan du variere med drag på over flere minutter eller kjøre så høy intensitet at du ikke klarer mer en 10-20 sekunder. Intervalltrening kan varieres både med tanke på tid og hva du velger å gjøre (løping/roing/styrkeøvelser etc.).

Noen av de beste intervalløktene jeg har hatt har vært i trapper. Man trenger ikke nødvendigvis stoppeklokke, intervalldragene starter og avslutter naturlig når du er i topp/bunn av trappen. Du kan løpe/hoppe/hinke oppover så fort du bare kan – så går du rolig ned igjen og starter på nytt. For å komme deg opp trappa krever det at du bruker rumpemusklene effektivt og hva er vel bedre enn å styrke glutes samtidig som du forbrenner fett? 😉

Under kan du se et klipp av dagens intervalltrening:

Dette ble faktisk filmet i høst da det begynte å bli glatt på trappene, nå som våren er her kan du ta i enda mer!

  • Start med rask gange/rolig jogging i 10min som oppvarming.

  • Kjør på med minst 8-10 drag opp trappa.

  • Avslutt med 10min rask gange/rolig jogging.

Helvete mens det står på, men såå godt etterpå – enjoy! 😀

MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV FOR FLERE NYTTIGE TIPS OG GODE TILBUD RETT TIL DIN INNBOKS!



Hvis du melder deg på vårt nyhetsbrev får du disse tipsene rett til din e-postadresse! Du får også gode og eksklusive tilbud fra vår nettbutikk. Du kan melde deg av når du vil, og vi deler aldri din e-postadresse med noen andre.


Mai Linn Michalsen

Mai Linn Michalsen har en bachelorgrad i Sport & Exercise Science fra Middlesex University i London og er sertifisert personlig trener gjennom Akademiet for Personlig Trening (AFPT). Hun har vært aktiv som danser fra barneårene, men hovedinteressen ligger nå på styrketrening.

Fettforbrenning, Trening