Gjør facepulls og se freshere ut!

Facepulls er en relativt undervurdert øvelse som de fleste vil ha god nytte av. Heldigvis er det flere og flere som får øynene opp for hva øvelsen kan gjøre. Denne er nemlig svært viktig for å forhindre at du utvikler dårlig holdning, som let´s face it, verken ser særlig pent ut eller føles veldig behagelig.

20131206-154408

Det meste vi foretar oss i hverdagen skjer foran kroppen. Skrive på pc, kjøre bil, lage mat osv, og alt dette er med på å trekke skuldrene våre fremover og overarmene innover. Det kan bli smertefullt i nakke og rygg og gjør at du ser både sliten og passiv ut. Facepulls kan hjelpe deg å forbedre og forebygge dårlig holdning.

Øvelsen vil være med på å styrke underutviklede muskler både i ryggen og på baksiden av skuldrene. Facepulls finner du i mange ulike varianter! Den kan gjøres sittende på gulv eller benk, stående, skrått ovenfra, nedenfra, forskjellig grep, med strikk eller i kabel osv.

Under har jeg demonstrert øvelsen med bruk av strikk skrått ovenfra

Better Bodies genser – X-life Megaband

Husk å holde skuldrene nede og spenn mage og rygg. Trekk skulderbladene sammen så godt du kan når du drar strikken bakover.  Repeter øvelsen 10 ganger før du tøyer brystet i 15 sekunder. Dette gjøres for å åpne ekstra opp på framsiden av kroppen. Repeter sekvensen 3 ganger.

God holdning gir

  • Bedre pust
  • Bedre fordøyelse
  • Bedre selvbilde (ja faktisk så føler man seg mye bedre når man går strak og stolt)
  • Bedre utseende, enkelt og greit
  • Reduserer/forebygger spenninger og ryggsmerter

 Enjoy the benefits of good posture! 😀

MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV FOR FLERE NYTTIGE TIPS OG GODE TILBUD RETT TIL DIN INNBOKS!



Hvis du melder deg på vårt nyhetsbrev får du disse tipsene rett til din e-postadresse! Du får også gode og eksklusive tilbud fra vår nettbutikk. Du kan melde deg av når du vil, og vi deler aldri din e-postadresse med noen andre.


Mai Linn Michalsen

Mai Linn Michalsen har en bachelorgrad i Sport & Exercise Science fra Middlesex University i London og er sertifisert personlig trener gjennom Akademiet for Personlig Trening (AFPT). Hun har vært aktiv som danser fra barneårene, men hovedinteressen ligger nå på styrketrening.

Trening