noen unnskyldninger er definitivt ikke gode nok

Vi er straks i gang med et nytt år og de fleste er supermotiverte for alt som har med trening å gjøre. Dessverre endrer dette seg som regel utover mot våren og mange synes det er vanskelig å fortsette i samme tempo som man startet så ivrig med.

IMG_3508

Før man vet ordet av det kommer alle de “gode” unnskyldningene til hvorfor man ikke kan trene. Ikke la dette skje deg. Vær bevisst og ta deg selv i nakken når du begynner å lete etter grunner til ikke å trene.

Jeg laget en liten liste over populære unnskyldninger for å droppe treningen. Les nøye gjennom og unngå å bruk disse for ofte selv! 😉

Jeg er så sliten!

Ja livet er slitsomt, å jobbe, stelle huset, lage mat, passe barn, handle osv. er slitsomt. Men, trening vil faktisk gi deg mer energi, regelmessig aktivitet vil gjøre det lettere for deg å takle hverdagen både fysisk og psykisk.

Jeg har ikke tid!

Du har tid til det du prioriterer tid til, easy as that. Sett av tid til trening, planlegg nøyaktig når og hvor lenge du skal trene så føler du ikke at det stjeler tid fra noe annet.

Jeg har vondt i hodet (eller noe annet sted…)!

Rett som det er vil vi alle ha noen vondter her og der. Ikke la det stoppe deg, hodepine vil ofte bli bedre av litt aktivitet og luft. Har du skader et sted så jobb rundt det. Stop complaining.

Jeg har sovet dårlig!

Nå og da opplever vi alle å våkne opp å føle at natten var alt for kort. Litt trening kan være akkurat det du trenger for å kvikne til og gjøre at du sover mye bedre neste natt.

Det er flaut siden jeg ikke ser trent ute eller vet hva jeg skal gjøre!

Dette er noe de fleste føler i starten av sin treningskarriere. Husk at alle har vært nybegynnere en gang og uansett er de fleste alt for opptatte av seg selv til å bry seg noe om hvordan du ser ut eller hva du gjør.

Jeg er sulten!

Du føler deg kanskje sulten og tenker at du ikke kommer til å få noe ut av treningen. Spis noe kjapt, for eksempel frukt eller nøtter (som du fra nå av alltid har med deg!), så spiser du heller et større måltid etter trening. Lover deg at maten kommer til å smake så mye bedre!

Jeg starter heller på mandag!

Det er veldig lett å utsette ting. Alt blir jo så mye bedre til mandag ikke sant? Nei, antakeligvis ikke. Når neste mandag kommer vil du være veldig glad for at du startet allerede I DAG!

Pictures97

Så vær klar over at du rett som det er antakeligvis vil prøve å overtale deg selv til å droppe treningen, men da skal du tenke: Å nei, jeg lar meg ikke lure, jeg skal på trening –  I rock! 😀

MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV FOR FLERE NYTTIGE TIPS OG GODE TILBUD RETT TIL DIN INNBOKS!



Hvis du melder deg på vårt nyhetsbrev får du disse tipsene rett til din e-postadresse! Du får også gode og eksklusive tilbud fra vår nettbutikk. Du kan melde deg av når du vil, og vi deler aldri din e-postadresse med noen andre enn vår nyhetsbrevoperatør.


Mai Linn Michalsen

Mai Linn Michalsen har en bachelorgrad i Sport & Exercise Science fra Middlesex University i London og er sertifisert personlig trener gjennom Akademiet for Personlig Trening (AFPT). Hun har vært aktiv som danser fra barneårene, men hovedinteressen ligger nå på styrketrening.

Trening