Ti tips for riktig trening av rumpa med hip thrust

IMG_3972

Alle ønsker den perfekte rumpa, og vi har tidligere pekt på hip thrust som den beste øvelsen for å komme nærmere dette målet. Ikke bare får du brukt setemuskulaturen gjennom store deler av bevegelsesbanen, men studier viser at muskelaktiviteten i rumpa er større under hip thrust enn noen annen øvelse. Følg disse enkle tipsene for å sikre at du gjør hip thrust på den tryggeste og mest effektive måten – for maks resultater!

  1. Press gjennom hælene for å flytte muskelaktivering fra lår til rumpe
  2. Pass på å ikke ha føttene for nær eller for langt unna rumpa. Vertikale legger på toppen av bevegelsen sikrer best aktivering av setemuskulaturen
  3. Ut med knærne! Dette aktiverer rumpa litt ekstra og er bedre for knærne
  4. Strekk helt ut i hofta – ikke gjør bevegelsen halvveis
  5. Pass på å unngå for svai rygg på toppen av bevegelsen
  6. Ikke stikk fram brystet – stram kjernemuskulaturen og «komprimer» overkroppen
  7. Se framover – dette hjelper til å flytte muskelaktivering fra hamstrings til rumpa
  8. Knytt nevene og press armene inn i benken for å øke totalspenningen i kroppen
  9. Pust dypt og stram kjernen godt før hver repetisjon for å sikre stabilitet i ryggraden
  10. Klem rumpeballene sammen på toppen av bevegelsen så hardt du kan for ekstra treningseffekt

GOD RUMPETRENING!

Referanse: https://bretcontreras.com/10-steps-to-the-perfect-hip-thrust/

MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV FOR FLERE NYTTIGE TIPS RETT TIL DIN INNBOKS!



Hvis du melder deg på vårt nyhetsbrev får du disse tipsene rett til din e-postadresse! Du kan melde deg av når du vil, og vi deler aldri din e-postadresse med noen andre.


X-life Team

X-life Team

Teamet kommer her på bloggen med produktomtaler, anbefalinger og informasjon for å gjøre det lettere for deg som kunde!

Trening