5 vanlige aktiviteter med overraskende helsefordeler

Er hverdagen til tider for travel til å kunne dra på treningssenteret? Ikke vær for hard mot deg selv. Det de fleste ikke er klar over er at mange av hverdagsaktivitetene man utfører kan gi den samme effekten som vanlig trening!


Hvilket søtstoff skal du velge?

21.sep.17

Det finnes mange forskjellige søtstoffer, og det er ikke alltid like lett å vite hva som passer best til akkurat det du skal lage. Heldigvis finnes det råd!

Charlotte Knudsen forteller om hennes utrolige vektnedgang

09.feb.17

Charlotte veide 117 kg før hun bestemte seg for at nok var nok. Etter å ha kommet seg ned til 85 kg var hun i en alvorlig hesteulykke og ble så skadet at legene trodde hun ikke kom til å gå ordentlig igjen. I oktober 2016 stilte hun i bikinifitness!

Hvilken treningssko skal du velge?

14.des.16

Det finnes utallige treningssko på markedet – hvilken type bør du velge for å få mest ut av treningen din?

Ikke gjør frontbøy slik!

24.okt.16

Det er ingen tvil om at frontbøy er en av de beste øvelsene som finnes for å bygge styrke og muskler i beina. Men gjør du øvelsen helt feil?

Periodisk faste kan føre til fettnedgang uten kaloriunderskudd!

21.okt.16

En ny studie undersøkte hva som skjer om man faster 16 timer i døgnet og inntar all maten sin i løpet av de resterende 8 timene. Dette kalles for periodisk faste og brukes ofte når man skal ned i vekt. Men hva skjer om man spiser slik uten å være i et kaloriunderskudd?

Min reise fra FAT2FIT – Ida Rad

20.okt.16

Ida Rad forteller i dette innlegget om sin reise fra FAT2FIT. Len deg tilbake, åpne en ProPud og vær klar for litt ekte inspirasjon!

Når på dagen er det best å trene?

18.okt.16

Er du et A-menneske som står opp klokka seks for å trene før jobb, eller trenger du en ettermiddagshvil før du klarer å dra deg ned på gymmet? Uansett er det viktig å vite når på dagen det er best å trene for å få mest ut av økta di!

Dette er grensen for effektivt proteininntak per måltid

12.okt.16

Når du inntar protein etter trening, så vil proteinsyntesen i kroppen din øke. Dette betyr at kroppen din begynner å bygge muskler, og over tid vil dette føre til at du blir større og sterkere. Men visste du at det finnes en grense for hvor mye protein kroppen din klarer å absorbere per måltid?