2XU kompresjonstøy

2xu Kollasj

Her har jeg samlet hovedargumentene til folket bak 2XU kompresjonstøy, til hvorfor det skal gi en fordel fremfor å bruke vanlig treningstøy:

  • Kompresjonstøyet er laget av kraftig, solid stoff som gir jevn, gradert kompresjon
  • Dette stimulerer til økt blodsirkulasjon og forbedret oksygentilførsel til musklene under arbeid
  • Det solide stoffet vil også redusere slag og vibrasjon i muskelaturen
  • Gir raskere restitusjon, mindre stølhet og stivhet i muskelaturen
  • Tøyet er behagelig, pustende og regulerer kroppstemperatur ved å transportere svette bort fra kroppen

I sine studier har Australian Institute of Sports faktisk funnet en signifikant forbedring i både prestasjon og restitusjon hos syklister som ble testet med kompresjonstøy sammenlignet med de som brukte vanlig treningstøy. Som med det meste annet er nok dette veldig individuelt og noen vil nok merke større forbedringer enn andre. Dessuten er 2XU tightsen så grådig god å ha på, alt sitter der det skal – uansett om jeg løper, hopper eller tar noen skikkelig dype knebøy!

Tips til hvordan du bevarer kompresjonsklærne dine best mulig:

  • Vask på maks 30 grader
  • Vreng klærne så trykket er på innsiden
  • Aldri tørketrommel
  • Skyll klærne i kaldt vann etter hver trening dersom den ikke skal rett i vask

IMG_1655

2XU Elite tights

Med riktig vedlikehold er dette klær som vil vare lenge 🙂

Driller M.W., Halson S.L. (2012). The effects of lower-body compression garments on recovery between exercise bouts in highly-trained cyclists. J Sci Cycling. Vol. 2(1), 45-50.

MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV FOR FLERE NYTTIGE TIPS OG GODE TILBUD RETT TIL DIN INNBOKS!



Hvis du melder deg på vårt nyhetsbrev får du disse tipsene rett til din e-postadresse! Du får også gode og eksklusive tilbud fra vår nettbutikk. Du kan melde deg av når du vil, og vi deler aldri din e-postadresse med noen andre.


Mai Linn Michalsen

Mai Linn Michalsen har en bachelorgrad i Sport & Exercise Science fra Middlesex University i London og er sertifisert personlig trener gjennom Akademiet for Personlig Trening (AFPT). Hun har vært aktiv som danser fra barneårene, men hovedinteressen ligger nå på styrketrening.

Ukategorisert