Brenn fett effektivt med kortstokktrening!

Har du noen gang trent med kortstokk? Hvis du likte forrige ukes Sally-trening, kommer du antakelig til å like denne også! Finn frem korstokken og treningsklærne. Nå skal det svettes!

Under følger en treningsøkt som er morsom, slitsom, uforutsigbar og ikke minst litt annerledes enn treningen du antagelig driver med til vanlig. Og jeg vedder på at du ikke har trent med kortstokk før!  Denne økta er perfekt for deg som vil brenne fett og ha det gøy samtidig! Den er også et topp alternativ til kjedelige løpeturer på mølla.

Slækk i trynet lang

– Do you like magic? (Kan brukes som sjekketriks på byen)

Her er alt du trenger

  • En fullstendig kortstokk med 54 kort.
  • Din egen kropp iført treningstøy 😀

Reglene er enkle

1. Symbolet på kortet = øvelse
Hvert av de fire symbolene i kortstokken henviser til en treningsøvelse (her kan du velge øvelser fritt eller følge eksempelet under)

2. Tall = reps
Tallet på hvert kort symboliserer antallet repetisjoner du skal gjøre på hver øvelse. Alle bildekort (knekt til ess) gir 10 repetisjoner! NB: På ettbens-eller enarmsøvelser dobler du antallet reps, slik at du får riktig antall reps på hver side.

3. Det er 54 kort i en kortstokk!
Når du er ferdig med en øvelse trekker du et nytt kort. Ja, helt til alle 54 kortene er trukket! (Om dette blir for mye kan du eventuelt prøve deg på halve kortstokken første gang)

4. The Joker
Kortstokken inneholder også to jokere. Finn en distanse på ca. 200-400m. Når du trekker jokeren må du løpe (så fort du kan!) denne distansen. For eksempel kan du løpe ut av huset og ned til postkassa, eller ut av gymmet og bort til bilen din, etc. Finn ut av dette før du begynner. Når du kommer inn igjen trekker du neste kort! – Why so serious? 😀

 

Her kommer et eksempel på hvordan det kan gjøres


burpees

Hjerter = Burpees
Gå fra stående posisjon og bøy deg ned på huk. Sett så hendene i gulvet rett foran deg og hopp med bena bakover til push-up-posisjon. Derfra utfører du en push-up, og hopper tilbake til å stå på huk. Derfra gjenstår det bare å reise seg opp, hoppe og klappe med hendene over hodet. Det var én repetisjon! Hatøvelse #1 anyone? 😀 / 🙁

flutterkicks

Kløver = Flutter-kicks
Ligg på ryggen og beveg bena alternerende opp og ned. Stram magen så korsryggen er i kontakt med gulvet hele tiden. Du kan legge håndflatene under rumpa om du synes det er vanskelig. Bena beveges rett over bakken, men skal ikke berøre gulvet! Et spark med hvert ben regnes som én repetisjon.

pushups

Ruter = Push-ups
Tradisjonelle push-ups med skulderbredde mellom armene. La albuene gå langs siden av kroppen mens du senker deg ned. Når brystet ditt berører gulvet, presser du deg opp igjen. Kan gjøres lettere ved å stå på knærne eller ved å utføre øvelsen mot en vegg!

mountainclimbers

Spar = Mountain Climbers
Stå med hendene i gulvet, i skulderbredde under deg (som om du er i startposisjon i et løp!). Derfra hopper du så et ben havner under brystet ditt, mens det andre strekkes ut bak deg. En repetisjon på hvert ben telles som én repetisjon til sammen!

Der har du det! En ekstremt effektiv fettforbrenningsøkt som både er morsom og krevende. For å gjøre den enda bedre kan du ta med en venn eller to. Hvis én person blir ferdig med sine repetisjoner før de andre, kan den som er ferdig gjøre f.eks. Jumping Jacks til alle har utført sine repetisjoner.

» Neste kort! «

MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV FOR FLERE NYTTIGE TIPS OG GODE TILBUD RETT TIL DIN INNBOKS!



Hvis du melder deg på vårt nyhetsbrev får du disse tipsene rett til din e-postadresse! Du får også gode og eksklusive tilbud fra vår nettbutikk. Du kan melde deg av når du vil, og vi deler aldri din e-postadresse med noen andre.