Ida Christiane – forvandlingen ingen trodde på

Få har trodd at dette er en og samme person – utrolig hva som kan gjøres med trening, riktig mat og en god porson ståpå-vilje!  Ida Christiane forteller hvordan hun klarte å få de fantastiske resultatene du kan se på bildene under. 

Suksesshistorier

Dette bildet skapte mye diskusjon da det ble vist en gang før, kan trening og sunn mat forandre kroppen så mye? Oh yes! 😉

I juni 2012 begynte min reise. Det hele startet ironisk nok med at jeg satt og spiste godteri foran sminkespeilet mitt. Jeg tenkte hvor udugelig jeg var som ikke klarte å holde et sunt kosthold og hvor lat jeg var som ikke ga 100% på treningen. Mens de negative tankene suste, så jeg meg selv, sitte og trøste meg selv med nei-mat og klage over at jeg ikke har fått noe resultater av treningen. Jeg innså der og da at nå må jeg faktisk snu helt om på livet mitt.

«…noe av det viktigste jeg lærte er å ha en positiv holdning og stole på seg selv»

Det tok 2-3 uker for å innstille meg både fysisk og psykisk på at dette ikke kom til å bli en lett reise og at jeg måtte gjøre noen drastiske endringer for å få den helsen og kroppen jeg lengtet etter. Jeg begynte smått med å stille meg foran speilet å si, DU klarer dette her (noe av det viktigste jeg lærte er å ha en positiv holdning og stole på seg selv)!

Suksesshistorier1

«…den dag i dag, trives jeg med kroppen min, jeg spiser sunt og har blitt unormalt glad i å trene, spesielt å løfte på tunge vekter (og ja, hun har tatt en ny tatovering underveis) «

Trening

Jeg trener for øyeblikket et 4-5 split program, der jeg har fordelt diverse muskelgrupper på bestemte dager. Trener og litt ekstra mage hver dag, ikke for at jeg skal ha en svær sixpack; men for å rett og slett ha en AKTIV pause.

Jeg prøver å trene 30min kondisjonstrening 5-6 ganger i uka, men humøret surner ikke til om jeg ikke får det til å klaffe. Viktig å høre på kroppen – av og til orker jeg rett og slett ikke cardio.

Jeg har ingen konkret favorittøvelse for rumpa, jeg liker å variere det mest mulig med forskjellige typer knebøy med tunge vekter og noen ganger lettere vekter med flere repetisjoner. Ellers er jeg også veldig glad i Glutebridge.

«… jeg liker å variere det mest mulig med forskjellige typer knebøy med tunge vekter og noen ganger lettere vekter med flere repetisjoner»

Kosthold

Med tanke på kosthold var den største forandringen og utfordringen (i starten) å kutte drastisk ned på sukkerinntaket. Jeg erstattet sukkeret med gode proteiner (kylling, kjøtt, egg, ost, tunfisk osv) og erstattet dårlige karbohydrater med gode karbohydrater. Byttet ut hvite brødvarer med grovt, inn med fullkornspasta og grovere ris.

Og ikke minst det å lære forskjellen på å kjede-spise og det å faktisk være sulten. Det er tøft i starten; men hvis du går 100% inn for det, så får du det til!

Jeg har fortsatt ikke nådd målet mitt, men jeg er over halvveis! Og ikke minst; jeg tar meg god tid og koser meg på vei dit jeg skal. Håper på å kunne inspirere andre med min historie. Klarer jeg det, så klarer DU det!

Suksesshistorier2

Ønsker du å følge Ida Christiane videre på reisen kan du gjøre det via hennes Instagramkonto Hatfields_journey!

MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV FOR FLERE NYTTIGE TIPS OG GODE TILBUD RETT TIL DIN INNBOKS!



Hvis du melder deg på vårt nyhetsbrev får du disse tipsene rett til din e-postadresse! Du får også gode og eksklusive tilbud fra vår nettbutikk. Du kan melde deg av når du vil, og vi deler aldri din e-postadresse med noen andre.


Mai Linn Michalsen

Mai Linn Michalsen har en bachelorgrad i Sport & Exercise Science fra Middlesex University i London og er sertifisert personlig trener gjennom Akademiet for Personlig Trening (AFPT). Hun har vært aktiv som danser fra barneårene, men hovedinteressen ligger nå på styrketrening.

Intervjuer