Super ferietrening med Powerslide

Sommerferie betyr gjerne late dager i sola og det er selvfølgelig ingenting i veien med å ta livet fullstendig med ro. Samtidig ønsker kanskje de fleste å ikke legge all trening på hylla selvom det er ferie. Om du ikke ønsker å bruke alt for mye tid på trening kan en effektiv og hard økt med powerslides være tingen. Du kan lett pakke med deg disse i kofferten, de tar lite plass og veier nesten ingenting. Du får en morsom, krevende og funksjonell styrkeøkt ved å skli rundt på gulvet.

 

6

 

La armer og bein skli ut og inn, fram og tilbake og tren med det alle muskler i kroppen. Du kan få en komplett styrkeøkt som også utfordrer alle de små musklene som hjelper til å stabilisere og holde kroppen skadefri. Dette er supre øvelser for deg som ønsker en trent og slank midje, da du hele tiden må jobbe med kjernemuskulaturen for å holde kroppen stabil. Ved å styrke de dype musklene i rygg og mage vil du oppnå bedre kroppsholdning, balanse og koordinasjon.

 

Styrkeprogram med Powerslide

Styrkeprogrammet følger med i esken når du kjøper Powerslide.

 

1. Utfall bakover – 3×12

 

DSC02526

Plasser den ene foten på en powerslide og skli benet kontrollert langs gulvet bakover og dra det så til deg igjen. Hold overkroppen stram og en 90 graders vinkel i fremre kne. Gjenta 3x 12 ganger per ben.

 

2. Push ups med en og en arm til siden – 3×8

 

5

Ligg med knærne i gulvet og hendene på hver sin powerslide. Ta en push up samtidig som du sklir den ene armen ut til siden. Pass på at du ikke faller ned i korsryggen, hold mage og rygg stabil. Gjenta 3×8 ganger per arm.

 

3. Utfall til siden – 3×12

 

8

Plasser det ene benet på en powerslide og skli benet langs gulvet ut til siden, og så tilbake igjen i oppreist stilling. Gjenta 3×12 ganger per ben.

 

4. Push ups med en og en arm frem – 3×8

 

4

Her gjør du det på samme måte som i øvelse 2, men nå skal du skli en og en hånd fremover istede for til siden. Gjenta 3×8 ganger per arm.

 

5. Lårcurl – 3×10

 

3

Legg deg på ryggen med føttene på hver sin powerslide. Hold hoftene høyt mens du sklir føttene langs gulvet ut fra kroppen. Trekk føttene kontrollert tilbake inn mot kroppen igjen. Husk å stram mage, rygg og rumpe hele veien. Gjenta 3×10 ganger.

 

6. Pikes – 3×8

 

1

Start i en plankeposisjon med føttene på hver sin powerslide. Dra så føttene inn mot kroppen din ved å bruke magemusklene og tilbake til planken igjen. Varier med hvor høyt du går, prøv med bøyde knær eller med helt strake ben og ikke krum ryggen alt for mye. Gjenta 3×8 ganger.

 

7. Mountain climbers – 3xmax

 

7

Avslutt økta med så mange mountain climbers du klarer. Stå i plankeposisjon og dra annethvert kne inn mot magen som om du løper på gulvet mens du holder kjernemuskulaturen stram. Ta så mange du klarer før du tar 1min pause. Gjenta 2 ganger til.

 

Her kan du også være kreativ å finne på dine helt egne øvelser, dra deg bortover langs gulvet, leik deg med armer og ben til alle kanter. Denne treningen kommer helt sikkert også til å falle i smak hos barna 🙂

Powerslide settet består av to puter til hendene med lommer og to større puter til føttene. Du finner det HER.

MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV FOR FLERE NYTTIGE TIPS OG GODE TILBUD RETT TIL DIN INNBOKS!



Hvis du melder deg på vårt nyhetsbrev får du disse tipsene rett til din e-postadresse! Du får også gode og eksklusive tilbud fra vår nettbutikk. Du kan melde deg av når du vil, og vi deler aldri din e-postadresse med noen andre.


X-life Team

X-life Team

Teamet kommer her på bloggen med produktomtaler, anbefalinger og informasjon for å gjøre det lettere for deg som kunde!

Trening